Care Logo
Ćwiczenia w pracy, masaże i terapia dla pracowników fizycznych
Care Solution Logo Care Solution Logo

Blog

Zmień nawyki

10 Luty 2016

Wprowadzanie zmian w życie nie jest proste. Bez względu czy dotyczą one zdrowia, miejsca zamieszkania, hobby czy innych rzeczy. Przede wszystkich trzeba chcieć. Najczęstszym bodźcem do zmian w aspekcie zdrowia jest problem i ból, kiedy już nie mamy wyjścia to zaczynamy zmieniać swoje nawyki aby było nam lepiej.

plecy

Aby nasz kręgosłup był przez długi czas w dobrej formie powinnyśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na:

 

1.Sposób schylania się – nie zginaj pleców, zamiast tego zegnij nogi w biodrach i kolanach i utrzymuj plecy proste.

2.Podnoszenie ciężkich przedmiotów – świadomie napnij mięśnie brzucha przed podniesieniem przedmiotu z niskiego poziomu.

3.Noszenie torby,plecaka czy innych bagaży – rozkładaj ciężar równomiernie na obydwa ramiona.

4.Siedzenie w domu – wykorzystuj zawsze maksymalną głębokość siedziska (krzesła czy kanapy) i opieraj się całymi plecami.

5.Spanie – używaj płaskiej poduszki, która nie powoduje nadmiernego „unoszenia” głowy poza oś kręgosłupa.

6.Aktywność fizyczną – czynności dnia codziennego (mycie, pranie, koszenie trawy itp) nie są aktywnością fizyczną! Ćwicz regularnie.

7.Wstawanie z łóżka/kanapy – nie podnoś się gwałtownie, przetocz się na bok i odepchnij ręką od łóżka, zachowująć kręgosłup prosty.

8.Długie stanie – podłóż pod jedną nogę małe krzesełko, pudełko lub inny przedmiot, tak aby odciążyć kręgosłup.

 

Zmiana nawyków zwiększa szanse, na utrzymanie naszego kręgosłupa w dobrej kondycji. Oprócz wymienionych punktów, odnieś się również do ergonomii pracy a z pewnością nie będziesz żałować ani Ty, ani Twoje plecy 🙂



Zadbaj z nami o swoich pracowników!

Kontakt

+48 530 067 790
+48 537 078 525
biuro@physioprofit.pl

Biuro

Care Solutions s.c.
NIP: 8943049863
Regon: 022290452

Napisz teraz





© Care Solutions 2017 | design: Marcin Mnich