Care Logo
Ćwiczenia w pracy, masaże i terapia dla pracowników fizycznych
Care Solution Logo Care Solution Logo

Blog

Po pracy roller!

31 Maj 2017

Po ciężkiej pracy – rolowanie!

Jeżeli po powrocie z pracy czujesz ból pleców lub napięcie mięśni, a nie masz czasu ani możliwości na regularne masaże, może warto wypróbować roller? Automasaż rollerem jest łatwy, niedrogi, a przede wszystkim można wykonać go samodzielnie w domu. Jak to zrobić? Oczywiście po wcześniejszej konsultacji z fizjoterapeutą.

Co to jest roller?

Roller to piankowy wałek służący do rozmasowania mięśni po wysiłku fizycznym. W zależności od przeznaczenia rollery różnią się od siebie twardością oraz kształtem. Mogą być gładkie lub posiadać specjalne wypustki. Wszystkie mają jednak ogromną zaletę – za ich pomocą masaż możemy wykonać sobie samodzielnie w warunkach domowych.

Kiedy rolować?

Wykonując pracę fizyczną niejednokrotnie mamy do czynienia ze zbyt dużym obciążeniem lub zbyt długim czasem pracy w niewygodnej pozycji bez przerw na odpoczynek. Jeśli po takim ciężkim wysiłku fizycznym odpowiednio nie rozciągniemy i nie rozluźnimy mięśni, to nie dopuścimy do ich regeneracji. Ponadto powięź (błona otaczająca mięśnie, stawy i kości) traci wówczas swoją elastyczność. Z czasem powoduje to dyskomfort odczuwany jako nieprzyjemne ciągnięcie, sztywność i ból w danej okolicy. Sytuacjom takim możemy zapobiec wykonując codziennie po pracy krótki automasaż rollerem.

Jak rolować?

Załóż wygodne ubranie. Ważne, aby nie krępowało ruchów, a materiał nie podwijał się w trakcie rolowania. Masowana okolica ciała może także być odsłonięta. Na początku użyj gładkiego i niezbyt twardego wałka lub półtoralitrowej plastikowej butelki z wodą mineralną. Masaż wykonuj na brzuścu mięśnia. Roller ułóż na podłodze i oprzyj na nim daną część ciała. Długa oś mięśnia ma być poprzecznie do długości wałka. Tocząc wałek na przemian w przód i w tył wykonuj rolowanie (omijaj miejsca, gdzie kość jest płytko pod skórą). Jedną grupę mięśniową masuj przez ok. 10-30 sekund (im większa, tym dłużej). Skup się na odczuciach płynących z ciała. Jeżeli czujesz lekki ból mięśni podczas rolowania, to znaczy, że napięcie mięśni powoli ustępuje. Weź głęboki wdech i rozluźnij się z wydechem. Masaż danej grupy mięśniowej możesz powtórzyć kilkakrotnie z krótkimi przerwami pomiędzy seriami.

Korzyści rolowania

-rozluźnia nadmiernie napięte mięśnie
-zapobiega przykurczom
-zwiększa się ruchomość stawów
-przyspiesza regenerację organizmu po wysiłku
-zmniejsza bóle i sztywność kręgosłupa
-rozluźnia mięśnie przykręgosłupowe zapobiegając uciskowi na nerwy rdzeniowe
-likwiduje ból w punktach spustowych
-poprawia elastyczność i kurczliwość mięśni
-zapobiega powstawaniu zakwasów
-zmniejsza tkliwość przeciążonych mięśni
-usprawnia krążenie i dotlenienie tkanek
-ujędrniania ciało i redukuje tkankę tłuszczową
-pomaga rozciągnąć się po wysiłku fizycznym
-poprawia jakość codziennego funkcjonowania

~ Malwina



Zadbaj z nami o swoich pracowników!

Kontakt

+48 530 067 790
+48 537 078 525
biuro@physioprofit.pl

Biuro

Care Solutions s.c.
NIP: 8943049863
Regon: 022290452

Napisz teraz





© Care Solutions 2017 | design: Marcin Mnich