Care Logo
Ćwiczenia w pracy, masaże i terapia dla pracowników fizycznych
Care Solution Logo Care Solution Logo

Blog

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

19 Październik 2015

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy wzmacniają mięśnie i zapobiegają bólom pleców. Działają zarówno rozluźniająco i rozciągająco a dodatkowo mobilizują i uelastyczniają struktury.

Ćwiczyć tak, aby nie było bólu można zarówno pod okiem instruktora jak i samemu w domu. Ćwiczenia nie wymagają specjalnego przygotowania, sprzętów ani wyjątkowej sprawności fizycznej. Wystarczy trochę chęci i mobilizacji 🙂

Należy pamiętać, że ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy to nie tylko ruchy celowane bezpośrednio w ten odcinek ale także wzmacnianie mięśni pośladkowych, mięśni grzbietu i brzucha.

Poniżej 8 ćwiczeń na kręgosłup lędźwiowy. Każde z nich należy powtórzyć 20 razy, ważna jest precyzja i poprawna technika.

1 2

Unoszenie bioder do góry.                                       Unoszenie bioder do góry i prostowanie nogi
prawej a następnie lewej.

3 4

Rotacja kręgosłupa na prawą                                 Rotacja kręgosłupa z uniesioną głową.
a następnie lewą stronę.

5 6

Brzuszki bez odkładania głowy na matę.                 Nożyce wykonywane rękami.

7 8

Nożyce wykonywane nogami.                                Unoszenie ręki i przeciwnej nogi na zmianę.



Zadbaj z nami o swoich pracowników!

Kontakt

+48 530 067 790
+48 537 078 525
biuro@physioprofit.pl

Biuro

Care Solutions s.c.
NIP: 8943049863
Regon: 022290452

Napisz teraz





© Care Solutions 2017 | design: Marcin Mnich