Care Logo
Ćwiczenia w pracy, masaże i terapia dla pracowników fizycznych
Care Solution Logo Care Solution Logo

Blog

7 wrogów głównych

19 Kwiecień 2016

…, podczas codziennych nawyków:

1.Częste zginanie kręgosłupa

Konsekwencja: przeciążenie kręgosłupa, ryzyko wcześniejszej degradacji stawów kręgosłupa, ryzyko wystąpienia dyskopatii

Rada: schylaj się wykonując zgięcie stawów biodrowych i kolanowych z wyprostowanym kręgosłupem

buty

2. Siedzenie na „kręgosłupie”

Konsekwencja: duże obciążenie kręgosłupa, zwiększone napięcie mięśniowe, przeciążenie stawów

Rada: wykorzystuj maksymalną głębokość siedziska (fotela, kanapy, krzesła) i opieraj całe plecy o oparcie

tv

3. Leżenie na plecach z wyprostowanymi nogami

Konsekwencje: duże obciążenie kręgosłupa lędźwiowego, zwiększone ryzyko wystąpienia bólu kręgosłupa

Rada: podczas leżenie na plecach zegnij nogi w stawach kolanowych i biodrowych i oprzyj stopy o podłoże

4. Kichanie

Konsekwencja: nagły ruch w kręgosłupie powoduje ryzyko przesunięcia się krążka czyli tzw. wypadnięcia dysku

Rada: Kichając cofaj głowę do tyłu

5. Wstawanie z łóżka

Konsekwencja: nagłe podrywanie się z łóżka powoduje silne obciążenie kręgosłupa

Rada: wstając, przetocz się na bok, zegnij nogi i odepchnij się od łóżka ręką nie powodując zgięcia kręgosłupa

6. Noszenie bagażu/zakupów na jednym ramieniu

Konsekwencja: Niesymetryczne rozłożenie ciężaru może powodować wady postawy i patologiczne napięcia mięśniowe

Rada: Ciężar noszony na plecach lub w rękach rozkładaj symetrycznie na obydwie kończyny

7. Brak aktywności fizycznej

Konsekwencja: mała siła mięśniowa, gorsza praca układu krążenia, złe samopoczucie, większe ryzyko kontuzji i urazów

Rada: oprócz codziennej aktywności uprawiaj sport, wybierz rodzaj i dyscyplinę, która lubisz i wykonuj ćwiczenia regularnie



Zadbaj z nami o swoich pracowników!

Kontakt

+48 530 067 790
+48 537 078 525
biuro@physioprofit.pl

Biuro

Care Solutions s.c.
NIP: 8943049863
Regon: 022290452

Napisz teraz





© Care Solutions 2017 | design: Marcin Mnich